10 Unghiuri Esențiale pentru orice Sesiune Foto cu Mașini (cu exemple vizuale)

Dacă ești pasionat de fotografie auto și vrei ca pozele tale să arate ca în revistele premium, acest ghid este pentru tine. Ți-am pregătit 10 unghiuri care nu lipsesc niciodată dintr-un photoshoot profesionist – cu exemple concrete și tips&tricks pentru fiecare.

Head-on

Unghiul frontal clasic și puternic care creează un impact vizual maxim. Perfect pentru a surprinde simetria și atitudinea mașinii. Ideal pentru poze de copertă cu mașini sport, SUV-uri sau modele cu design impunător.

Fotografie frontală cu un Porsche Cayenne. Unghi head-on ideal pentru a scoate în evidență grila și personalitatea modelului.

Acum în stoc
Porsche Cayenne S
Motor Benzina, putere 474 CP
Prima înmatriculare:
2024
Kilometraj:
15,300 km
140,000 EUR
TVA inclus, deductibil

Front 3/4 

Cel mai echilibrat unghi din fotografie auto. Îți arată fața și laterala mașinii, și oferă adâncime, context și personalitate. De altfel, poza cu care și noi începem fiecare prezentare a mașinilor din stoc sau cele vândute pe bază de comandă.

Unghi foto 3/4 din față pentru un BMW M5 sedan.

Acum în stoc
BMW M5 Sedan
Motor Hibrid Benzina, putere 727 CP
Prima înmatriculare:
2025
Kilometraj:
100 km
133,100 EUR
TVA inclus, deductibil

Front Lights

Un close-up pe semnătura luminoasă poate spune multe despre designul și stilul mașinii. Mai ales la modelele moderne cu LED, unde detaliile de caroserie pot fi puse în evidență în cel mai frumos mod. Adaugă dramatism și detaliu pozelor tale.

Focus pe farurile acestui Mercedes-Benz SL 63 AMG.

Wheel

Jantele spun, ele singure, o poveste. O poveste a celor mai frumoase drumuri ce pot fi parcurse la volan. Scoate-le în evidență, mai ales dacă sunt M, AMG sau RS. Punct bonus dacă surprinzi și etrierii colorați, pentru că devin tare importanți în storytelling pentru pasionații de performanță.

Zoom pe jantele acestui BMW M3 Competition Sedan - fotografie detaliată a roților, perfectă pentru a evidenția stilul sportiv.

Vândut
BMW M3 Competition
Motor Benzina, putere 530 CP
Prima înmatriculare:
2025
Kilometraj:
100 km

Steering Wheel

Interiorul contează. Volanul, mai ales cu logo-ul vizibil, transmite control și eleganță, dar și un soi de focus pe lifestyle-ul pe care ți-l oferă mașina în care te urci.

Volanul mașinii acestui BMW 

Back lights

Spatele mașinii este adesea neglijat, dar spoilerul și luminile din spate pot schimba complet vibe-ul unei poze. Ideal pentru mașini coupe sau cu detalii sport pentru că se naște o poveste de design care adaugă și puțin mister, și stil prezentării.

Stopuri LED în prim-plan - imagine clară a semnăturii luminoase spate a acestui BMW X6 M Competition.

Ți-ar plăcea să faci astfel de poze cu propria mașină? Scrie-ne ce model visezi să conduci!

Dashboard

Panoul de bord oferă un glimpse în experiența de condus. Focus pe ecrane, detalii de piele sau finisaje premium.

Panou de bord – fotografie din cockpitul BMW.

Back

Poza clasică de încheiere sau thumbnail pentru postări, de ce nu? Asigură-te că ai lumină corectă pe logo și pe linia caroseriei.

Vedere completă din spatele acestui BMW M4 Competition Cabrio xDrive.

Acum în stoc
BMW M4 Competition Cabrio xDrive
Motor Benzina, putere 510 CP
Prima înmatriculare:
2023
Kilometraj:
34,300 km
73,718 EUR
TVA inclus, deductibil

Badge

Când vrei să spui totul fără să spui nimic. Badge-urile spun povestea brandului și a performanței.

Focus pe badge Rolls Royce.

Rear 3/4 

Similar cu front 3/4, dar cu perspectivă completă a posteriorului. Îți oferă unghiul ideal pentru silueta generală a mașinii și pentru a surprinde linia de design, roțile și farurile spate.

Unghi 3/4 spate – echilibrul perfect între linia laterală și forța designului posterior al acestui BMW X6 M Competition.

 

Tips generale pentru fotografii auto de la echipa noastră adunate:

  • Lumina de golden hour e prietena ta cea mai bună! Folosește-o mai des decât o facem noi!
  • Folosește un trepied pentru cadre clare.
  • Evită reflexiile necontrolate.
  • Compoziția contează - așa că obișnuiește-te cu ideea de 'rule of thirds'. Iar aici, îți lăsăm 3 idei de încercat.
  1. Mașina poate fi poziționată pe una dintre treimile laterale, nu exact pe mijloc.
  2. Farul sau logo-ul brandului poate fi centrat pe unul dintre punctele de interes.
  3. Orizontul se aliniază pe treimea de sus sau de jos – nu fix în mijlocul imaginii.

De ce funcționează asta? Pentru că ochiul uman nu caută mereu simetrie. De fapt, nu caută niciodată perfecțiune. Plasarea subiectului în afara centrului creează o tensiune vizuală plăcută, dinamism și ajută la transmiterea unei povești în cadru.

Ți-a plăcut ce ai citit? Mai avem și altele. Abonează-te la newsletter-ul nostru și îți trimitem în fiecare joi noutățile săptămânale.

Alte noutăți și sfaturi

Află noutățile noastre precum și cele mai bune sfaturi din domeniul auto.

Think Big 9 minute
Cum se construiește o cultură de învățare într-o companie auto românească?
Era final de august când am primit un wake-up call de la un om cheie din firmă. Ne-a spus că avem nevoie (printre multe altel...
Teo Bighiu 13 octombrie 2025
Povestea literei M: cum a început legenda BMW Motorsport
1972. Un angajament pentru inovație și măiestria unor ingineri bavarezi dau naștere unei noi divizii în industria auto - una ...
Teodora Dumitroaea 8 octombrie 2025
She Drives 5 minute
3 mașini hibride potrivite pentru fiecare drum pe care îl parcurgi
Tehnologie hibridă + motor termic = inovație pe 4 roți! Unii spun că au tot ce-i mai bun din ambele lumi: un consum eficient ...
Teodora Dumitroaea 2 octombrie 2025
Ai o întrebare?