Pe scurt, multe lucruri bune se transformă repede în acțiune la noi. Ajută și faptul că suntem încă o companie mică (dacă ne uităm la numărul oamenilor din echipă), unde ne permitem să ne desfășurăm activitatea cu o mentalitate de start-up.
Nu suntem o companie perfectă. Nu suntem nici oameni absolut perfecți, niciunul dintre noi. Dar suntem fix ceea ce trebuie, fiecare în rolurile noastre, să facem din această firmă un spațiu care să nu ajungă să ne rămână mic vreodată.
Ce înseamnă o cultură de companie orientată spre învățare continuă?
Acel 'Company Culture Of Continuous Learning And Development', dacă sună mai aproape de ceea ce sunt urechile tale obișnuite să audă.
Să construiești o astfel de cultură în care învățarea devine reflex înseamnă să aloci resurse conștient pentru a promova firescul din spatele dezvoltării individuale și de echipă. Resursele trec dincolo de componenta financiară, care, poate, de multe ori e cel mai ușor de mobilizat. Prin resurse, mă refer mai ales la timpul dedicat găsirii de oportunități de învățare, dar și la disponibilitatea de a crea contexte de schimb de idei la birou sau de discuții constructive între departamente.
Câteodată, întâlnirile convenționale, programate în calendar, în care discutăm unu-la-unu despre progresul, așteptările și nevoile de învățare individuală, ajută. Noi nu suntem cele mai bune exemple aici pentru că nu am găsit (încă) formatul de care să ne ținem pentru a umple acel PDP (Professional Development Plan) cu fișe recurente. Este, însă, pe lista de nice-to-have.
Trainingurile cu experți și accesul la resurse relevante pentru dezvoltarea fiecărui rol sunt elemente cheie ale unei culturi de companie orientată spre învățare continuă. Astfel, rolul managementului nu este doar de a le finanța, ci include crearea unor cadre care facilitează învățarea reală: contexte în care putem analiza concepte validate la nivel de industrie, în care putem reflecta asupra modului în care se aplică la noi și genera dialoguri constructive care duc mai departe dezvoltarea echipei.
Învățarea ca reflex de echipă: cum arată o cultură vie într-o companie auto românească
Ca și cum ai fi la facultatea aia ideală în care ți se arată cum să înveți, în loc să ți se spună ce să reții. Așa ne imaginăm și noi cultura de învățare din Auto Big - una în care curiozitatea este mai importantă decât teoria, lecțiile cele mai folositoare sunt cele venite din practică sau din întrebări, iar perfecțiunea este de la bun început înlocuită cu mindsetul de a deveni perfectibil.
Dedicăm bugete pentru oportunități de dezvoltare. Dar, mai mult de atât, alocăm timp și spațiu mental pentru a observa, a discuta și a înțelege ce putem face mai bine. Totodată, fiecare om poate participa la căutarea activă de oportunități de creștere pentru că dezvoltarea nu intră doar pe fișa de post a managementului, ci este o temă de lucru a fiecăruia dintre noi.
Dacă vrei să afli de la noi săptămânal (o singură dată, joia) ce mașini aducem, cum ne onorăm comenzile, cum facem clienții fericiți și cum gândim, abonează-te la newsletterul nostru aici: