Punem focusul pe trei mărci populare din industria auto și scoatem în evidență veștile musai de știut - pentru pasionați și nu doar. E un fel de a lua pulsul pieței, un fel de a rămâne la curent cu noile inovații, dar și de a urmări parcursul cifrelor de anul ăsta.
Începem!
1. Liderul european la vânzările de mașini electrice
Cin’ să fie? E marca deja cunoscută pentru modelele sale eficiente, practice și durabile: Volkswagen! În luna august, brandul german a preluat primul loc în topul vânzărilor de vehicule electrice, cu o creștere de 45% și 16.105 de automobile vândute.
În topul european l-au urmat Tesla, cu 14.245 de unități, dar o scădere de 23% și BMW, care a înregistrat o creștere de 7%, cu 12.546 unități. În top 10 a intrat și marca BYD, cu o creștere depășită doar de Ford (+118%).
2. BMW inovează cu ajutorul hidrogenului
Au apărut primele fotografii cu noul iX5 Hydrogen de serie, pregătit de lansare în 2028. Noua generație de X5 pe care o pregătește marca bavareză va avea cinci versiuni de motorizare, pentru toate preferințele și nevoile:
- Benzină
- Diesel
- Plug-in hybrid
- Electric
- Hidrogen
Versiunea cu hidrogen va avea o tehnologie de propulsie dezvoltat în colaborare cu Toyota, bazat pe un sistem de pile de combustie la a treia generație. Cu un look relativ nou, relativ familiar, noul iX5 Hydrogen pare pus pe fapte mari. Rămâne de văzut cum și dacă va fi pe măsura așteptărilor.
Până la modelele cu hidrogen, poți trage o privire și peste mașinile puțin rulate din stocul nostru:
Între timp, BMW lucrează și la partea de extindere a rețelelor de alimentare cu hidrogen (HyMoS), momentan în faza pilot. E de așteptat ca primele rezultate să se vadă în Germania și Franța, unde se află ecosisteme preexistente.
3. -2,7% în primele 8 luni
Reîntorcându-ne la ce se întâmplă în țară, ne uităm în continuare la producția de mașini. Status? Scăzută cu 2,7% în primele 8 luni comparativ cu 2024.
Situația stă în felul următor:
- În iulie și august, uzinele din Mioveni și Craiova au produs, în total, 62.584 de mașini noi (în scădere cu 2% față de aceeași perioadă din 2024)
- Dacia și Ford Otosan au produs, în total - în primele 8 luni - 346.800 de vehicule noi.
În 2023, recordul a fost de 513.050 unități, iar în 2024 de 560.102 (în creștere cu 9,1%). Cu toate astea, scăderea de anul acesta, momentan, nu e un motiv de îngrijorare. Poate fi doar o fluctuație normală a pieței. În următoarele luni vom avea cifre mai sigure și presupuneri mai bune.
Concluzii
Se lucrează, se construiește, se inovează. Ritmul industriei auto rămâne același: alert. Ne rămâne doar să-l urmărim și să observăm ultimele trei luni din 2025.
Dacă ai vreo întrebare pentru noi, legată de schimbările din industrie sau de serviciile noastre, o poți adresa aici, în zona de Comunitate.
Ți-a plăcut ce ai citit? Mai avem și altele. Abonează-te la newsletter-ul nostru și îți trimitem în fiecare joi noutățile săptămânale.