Articolul de azi acoperă următoarele 3 repere:
- Porsche și rezultatele din primele 9 luni din 2025, plus un model în top.
- Un proiect de lege înaintat de Poliția Română - momentan la stadiu de propunere.
- Un final de carieră încheiat în glorie.
1. Modelul anului pentru Porsche? Macan!
Raportul de la Porsche cu privire la evoluția livrărilor în primele 9 luni din 2025 e aici. Și ne spune că marca germană a livrat 219.509 mașini la nivel global. Asta înseamnă o scădere cu 6% față de aceeași perioadă a lui 2024.
Cel mai bine vândut model din gamă nu e neapărat o supriză, dat fiind că a menținut un trend ascendent de la ieșirea sa pe piață. Cu 64.783 de exemplare livrate între ianuarie și septembrie 2025, Porsche Macan înregistrează o creștere de 18% față de anul precedent. Iar un detaliu interesant: peste 55% dintre aceste modele au fost electrice, confirmând tranziția solidă a brandului către mobilitate sustenabilă.
În stocul Auto Big avem momentan 4 modele Porsche, de la Macan la 911. Descoperă măiestria brandului german:
Nu e de mirare: cota vehiculelor electrificate a fost de 35,2% din total (+12,8%). Cea mai importantă piață pentru Porsche se menține în America de Nord, cu 66.446 unități livrate și o creștere de 5%. În Germania și în restul Europei, livrările au scăzut cu 16%, respectiv 4%.
Celelalte modele din topul Porsche la capitolul vânzări sunt:
- Porsche Panamera (21.242 unități)
- Porsche 911 (37.806 unități)
- Porsche 718 Boxster și Porsche 718 Cayman (15.380 unități)
Că tot vorbim de Macan, unul dintre oamenii responsabili pentru lansarea acestui model a fost Michael Leiters. Același om care urmează să fie noul CEO al Porsche începând cu 1 ianuarie 2026. Experiența îl recomandă: a lucrat 15 ani pentru marca germană, a fost CEO la McLaren, dar și director tehnic la Ferrari.
2. Amenzi dacă viteza medie depășește viteza legală? E posibil.
Recent, la o conferință de presă găzduită de MAI, Poliția Română a făcut publică dorința de a lansa un proiect de lege intitulat ‘Siguranța în Trafic’.
Printre reglementările sale se numără și introducerea amenzilor pentru șoferii care circulă cu o viteză mai mare decât viteza maximă permisă pe anumite sectoare de drum. Ce înseamnă asta? Pe scurt, viteza de deplasare nu ar mai fi verificată doar într-un singur punct. Viteza medie ar fi măsurată cu ajutorul a două camere video amplasate la distanțe de câțiva kilometri una de alta.
Scopul? Un control mai mare asupra vitezei de deplasare a șoferilor; aceștia vor fi obligați să circule regulamentar pe o distanță mai mare pentru a evita amenzile (nu doar să reducă viteza în punctele unde sunt camere video). Nu e o idee care reinventează roata. Acest tip de sistem e deja prezent în țări precum Italia, Austria, Spania sau Bulgaria.
Pentru asta, Poliția Română ar avea nevoie - pe lângă cele 700 de camere mobile deja în palmares - de acces la camerele video ale administrației publice locale și ale CNAIR.
Momentan, proiectul nu a fost publicat în dezbatere publică; a fost transmis Asociației Municipiilor din România pentru eventuale propuneri și schimbări. Tu ce părere ai despre această inițiativă?
3. Volkswagen Touareg spune ‘rămas-bun’ industriei auto - și pleacă în stil mare.
La 24 de ani de când și-a făcut debutul, Volkswagen retrage din producție modelul Touareg. Vândut în peste 1,2 milioane de exemplare la nivel mondial, primul SUV premium al mărcii va înceta din producție în 2026.
Până atunci, însă, dacă te gândeai că îi vei duce lipsa, constructorul de mașini a pregătit o ediție specială de ‘adio’, numită Final Edition. Ce e nou? Câteva elemente vizuale pentru exterior și interior, plăcuțe intitulate ‘Final Edition’ montate în interiorul pragurilor și același nume vizibil în ramele geamurilor laterale din spate. Și pe maneta schimbătorului. Și în zona torpedoului.
E destul de clar, deci, că Touareg și-a atins limitele. Noua ediție - și ultima - poate fi comandată până la finalul lui martie 2026, cu prețuri pornind de la 75.000eur în Germania.
Până atunci, însă, îți prezentăm două modele Touareg clasice și cu multă poftă de drum, pe care le avem acum în stoc:
Conform unor surse din cadrul companiei, Volkswagen Touareg nu va avea un succesor direct. În locul său, brandul își va concentra atenția pe Tayron, modelul care îi va prelua poziția în gamă, să ducă mai departe linia SUV-urilor de top ale mărcii.
Concluzii
Nu ne miră schimbările din industrie. Modele care ating noi recorduri sau cele care sunt oprite din producție odată cu timpul și cererea de piață diferită. Sunt, însă, fascinant de trăit și de observat ‘live’. Trăim vremuri fără precedent. Iar probabil asta își spuneau și oamenii de la 1885, când Karl Benz a inventat prima mașină.
Astea au fost veștile noastre pentru luna octombrie. Rămâne de văzut ce schimbări ne aduce noiembrie, dar un lucru e sigur: noi suntem aici să te sprijinim în achiziția următoarei tale mașini sau flote de mașini. Indiferent de dinamica pieței, standardele noastre de calitate rămân aceleași, înalte și constante.
În plus, cu noi poți fi sigur(ă) că mașina de care ești interesat de la un dealer din afară chiar există înainte să o cumperi. Ăsta e doar unul dintre beneficiile unei verificări 360° la fața locului - lucru pe care noi ți-l oferim atunci când lucrăm împreună. Te așteptăm!
Ți-a plăcut ce ai citit? Mai avem și altele. Abonează-te la newsletter-ul nostru și îți trimitem în fiecare joi noutățile săptămânale.