Pentru că schimbările din industria auto - mai ales cele legislative - ne afectează pe toți, am decis să dedicăm newsletterul de luna asta pentru cele mai noi vești cu impact direct asupra șoferilor de pretutindeni. Ce se întâmplă, pe scurt? Nimic de speriat, doar de analizat: impozitul auto pe care îl vei plăti anul viitor a fost recalculat după o formulă care include și norma de poluare.
Este un pas în direcția mobilității sustenabile, mai prietenoase cu mediul. Până atunci, însă, vom încerca să-ți răspundem la întrebările arzătoare. :)
Cum calculăm noul impozit auto?
Principiul de bază e că motorul fiecărui vehicul se împarte în unități de câte 200 cm³. Fiecare dintre aceste unități este taxată diferențiat în funcție de categoria de emisii la care se încadrează. De exemplu, un motor de 1.200 cm³ are 6 unități impozabile, în timp ce unul de 1.400 cm³ va fi taxat pentru 7 unități.
Noua formulă introduce și ideea de praguri:
- la 1.600 cm³;
- la 2.000 cm³;
- la 2.600 cm³;
- la 3.000 cm³.
‘The catch’? Un singur centimetru cub poate schimba trecerea în următoarea treaptă. Așadar, 1.599 cm³ reprezintă 7 unități, însă la 1.600 cm³ se trece la 8 unități.
Am o mașină hibrid, îmi crește impozitul?
În funcție de capacitatea cilindrică a automobilului pe care îl deții, impozitul tău anual orientativ va fi:
- de 97 de lei pentru mașinile hibride cuprinse între 1.200 și 1.399 cm³.
- de 196 lei pentru mașinile hibride cuprinse între 1.600 și 1.799 cm³.
- de aprox. 4.680 de lei pentru mașinile hibride cuprinde între 3.500 cm³ - o taxă rezervată pentru motorizările mari și, deci, cele mai poluante.
Crește, însă rămâne mai scăzut decât la mașinile cu normă de poluare sub Euro 6.
Am o mașină electrică, voi plăti impozit?
Da, însă va costa cât două cafele de la o cafenea de specialitate. :) Taxa anuală fixă pentru mașinile electrice este de doar 40 de lei. Pe scurt, dintre toate posibilitățile, a deține un vehicul electric rămâne opțiunea cea mai prietenoasă cu finanțele tale.
Îți lăsăm și câteva din opțiunile sustenabile pe care le avem în stoc, aici:
Care va fi impozitul meu dacă am o mașină pe benzină sau motorină?
Aici situația diferă mai degrabă de norma de poluare a mașinii tale. De exemplu, dacă modelul tău se încadrează în segmentul 1.200 - 1.399 cm³, atunci impozitul anual va varia:
- Euro 6: 99 lei
- Euro 5: 105 lei
- Euro 4: 112 lei
- Euro 3 sau mai vechi: 117 lei.
Dacă, însă, se încadrează între 1.600 - 1.799 cm³, taxele vor fi aproximativ:
- Euro 6: 200 lei
- Euro 5: 213 lei
- Euro 4: 228 lei
- Euro 3 sau mai vechi: 237 lei
Iar dacă ai un vehicul non-Euro al cărui motor depășește 3.500 cm³, impozitul anual va fi de peste 5.400 lei.
Pachetul fiscal care urmează să fie adoptat de la 1 ianuarie vizează și procedura de înmatriculare a vehiculului: nu vei putea înmatricula un autoturism dacă fostul proprietar are datorii la stat.
Ce înseamnă asta pentru piața auto din România?
Scopul ar fi încurajarea de automobile cu norme Euro mai mari, dar și aducerea de venituri suplimentare la bugetele locale. Mașinile mai eficiente s-ar putea să fie și cele mai căutate începând cu anul viitor.
Pentru tine s-ar putea să însemne un cost mai mare sau mai mic, în funcție de ce model ai acum și dacă vrei să faci trecerea spre o alta care se potrivește mai bine nevoilor tale.
La final de zi, noi credem că e important ca mașina pe care o conduci să-ți fie un 'perfect match'.
Pentru că atunci când te urci la volan, modelul pe care îl conduci devine o frântură de 'acasă' - neconvențional, dar cu suflet. Același pe care-l pui în ceea ce faci și-ți place, același pe care-l aducem noi la pachet cu fiecare mașină vândută - din stoc sau pe comandă - și la fiecare interacțiune cu tine.
Ți-a plăcut ce ai citit? Mai avem și altele. Abonează-te la newsletter-ul nostru și îți trimitem în fiecare joi noutățile săptămânale.