18 octombrie

Cum poți verifica istoricul de daune al unei mașini rulate?

Îți dorești să achiziționezi o mașină rulată, dar ai rețineri cu privire la posibilele daune ascunse pe care le-ar avea? 

Există câteva metode prin care poți verifica onestitatea vânzătorilor și, implicit, istoricul auto al mașinii pe care ți-o dorești.

Seria de șasiu este un număr unic de identificare din 17 caractere (cifre și litere) prin care poți afla tipul caroseriei, anul de fabricație, chiar și dotările cu care a ieșit prima dată pe piață acea mașină. Mai poți primi informații legate de asigurare, inspecțiile tehnice și poți verifica dacă mașina a fost pusă în vânzare cu kilometrajul real. Există diferite site-uri prin intermediul cărora poți afla mult mai multe informații cu ajutorul acestei serii decât ai putea primi de la unii dealeri auto. 

De asemenea, pe aceste site-uri poți obține detalii legate de daunele anterioare ale autovehicului. Contra cost, poți afla informații cu privire la data realizării daunei și costurile de reparație împărțite în piese, manoperă și vopsire. În funcție de costul total al acestora și de tipul mașinii, poți estima gravitatea daunelor. De exemplu, un cost de reparație de 3000-4000 de euro pentru un autoturism Dacia Logan poate reprezenta o daună totală, pe când aceleași costuri investite într-un Volvo XC90 puțin rulat pot dezvălui doar reparații minore.

Dacă unele informații precum kilometrajul sau dotările sunt aceleași ca cele specificate în anunț, există mereu posibilitatea ca autovehiculul pe care ți-l dorești să ascundă un trecut încărcat cu daune. După ce ai făcut o selecție a autoturismelor prin intermediul platformelor online, e timpul să aduci mașina aleasă și pe o platformă a unui service auto. Chiar dacă unele reparații ți-au fost aduse la cunoștință de către vânzător, posibil ca acestea să fi fost făcute necorespunzător, de aceea este recomandată și o verificare de către o a treia persoană, neutră și autorizată.

Ce trebuie să aibă în vedere o astfel de verificare?

  • Liniile și îmbinările caroseriei pot dezvălui accidente anterioare.
     
  • Punțile față-spate care asigură geometria armonioasă a mașinii pot trăda avarii grave ale autovehiculului.
     
  • Stratul de vopsea – cu cât e mai gros, cu atât e posibil ca mașina să fi suferit mai multe daune.
     
  • Verificarea structurii de rezistență.
     
  • Un drive test pentru a observa cum se comportă mașina la un condus mai agresiv: frânări sau accelerări bruște, viraje strânse.
     

După inspecția tehnică e recomandată o revizie generală pentru a te putea bucura pe deplin de siguranța mașinii.

Chiar dacă piața auto din România este, în proporții destul de mari, acaparată de povești cu tot felul de neconformități, dacă îți alegi cu atenție furnizorul de autoturisme, poți scăpa de verificarea mașinii pe cont propriu. Cu peste 5 ani de experiență pe piața auto și sute de clienți mulțumiți de transparența companiei, dar și a autovehiculelor livrate, te așteptăm să ne descrii mașina pe care ți-o dorești, să ți-o aducem pe bază de comandă.

 

Pentru că pentru noi, procesul de achiziție este la fel de important precum achiziția finală și nu facem rabat niciodată la resursele pe care le angrenăm în verificarea completă a mașinii pe care ți-o propunem spre vânzare. În cel mult 48 de ore, suntem prezenți la dealer-ul european, gata să-i facem inspecția 360 a mașinii. 

Alte noutăți și sfaturi

Află noutățile noastre precum și cele mai bune sfaturi din domeniul auto.

27 februarie
Ianuarie-februarie 2024: top 3 mărci de mașini înmatriculate în Europa
2024 a început în forță pentru piața de automobile din Europa. Asta se traduce, la ’firul ierbii’, prin șoferi hotărâți să-și...
15 martie
Află 13 lucruri pe care probabil nu le știai despre noi
E timpul să ne cunoaștem mai bine. Îți lăsăm mai jos 13 lucruri pe care probabil nu le știai despre noi.
26 martie
Muncă + Divinitate = Mercedes pe stoc
”Oh Lord, won’t you buy me a Mercedes Benz”, cânta Janis Joplin prin anii ‘70.
Ai o întrebare?